Gabriel, Gustav, Qruella & Lina

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Amanda Modig Olsson - 30 november 2009 22:26

Hej hej. Nu tänkte jag skriva någa rader igen.  

I Fredags vid fyra åkte Anna(syrran) till Helen, hon skulle vara hundvakt, för Helen skulle bort.

Så i från Fredag till lördag så sov jag med Hippi och Ådi inne i annas rum. för Ådi kan inte vara inne på mitt rum. (Bara för marsvinen.)

I Lördags morse vid 5 åkte mamma med Trofé till Anna. För vid halv 6 skulle mamma vara där med Trofé, mamma tog med sej wille med, för han skäller så mycket när han är själv. Sen skäller han för ingenting.. han är skit trökig.

Men istället för att höra Wille skälla fick jag höra Ådi och Hippi skälla istället. Fasst dom é duktig och slutar när man säger till dom.   

När Anna kom hem så hade hon med sej Vera och Pärlan. (Cocker spaniel och Springer spaniel)     

I går så var jag på Folketshus i Järbo, för det var julkyltning så alla lucia kanditater skulle vara där om man kunde. men det var e som inte kom. för hon kund inte vara med.

är vi kom dit fick vi byta om till en t-shirt som vi fick. På framsidan stod det "Järbo Lucia" och på baksidan stod det "Amanda(Namnet) och1(siffran som vi har på planchen)

När vi hade bytt om fick vi sälja Lucia lotter. Sen när dom var slut så lottade ma fram 25 personer som fick ett varsit pris.  

Sen efter det så var det Luciakandidaternas tur att gå upp på scenen och stå där och prata.(det var det pinsammaste jag någonsin har gjort!  ) Aja jag klarade det iallafall. Så efter var jag stålt över mej.  

I dag har jag julpyntat åt mina marsvinshonor.    Dom tyckte att jag var knäpp, som satte något konstigt på deras bur.  

Jag skulle julpynta åt hanarna också. men när jag skulle hämta mer glitter så hittade jag inte på det. så ska göra det när jag tar fram min lilla julgran.  Sen åkte Vera och Pärlan hem.   Hoppas vi får vara hundvakt mera. Ne nu ska jag gå och sova. Godnatt. Kramar Amanda.


Rolig smily:   

Presentation

Omröstning

Vilken av mina marsvin är finast?
 Gustav!
 Gabriel!
 Qruella!
 Alla är lika Fina.=)
 Ingen!
 Lina!
 Vet inte=/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Våran Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards