Gabriel, Gustav, Qruella & Lina

Alla inlägg under oktober 2009

Av Amanda Modig Olsson - 29 oktober 2009 22:31

Hej hej. I dag har Linda varit här och hjälpt mej med att knäppa kort på alla marsvinen. har inte fått bilderna än. Men dom kommer nog. Annars lär jag väl knäppa egna då. =P Men jag tror att jag ska få dom när hon har lagt in dom på datorn/Externa Elr vad det nu heter.=P 

Medans Jag och Linda Knäppte kort på Qruella så fick Gustav och Gabriel vara i kompostgallrena. =) 



Ja. Som sagt så är det 2 dagar kvar tills lilla bäbisen kommer hem. =) Tror att hon får heta Lilly. =) Men är inte säker än. =) 

Sen på Lördag kväll så ska jag ju till badhuset. Det kommer bli skita roligt. =D


TAck för hjälpen med bilderna Linda! <3


Nu ska jag sova. Hej då //Amanda.<3

...

Av Amanda Modig Olsson - 28 oktober 2009 21:44

Hej hej. Ligger i sängen och ska sova nu. =P


I dag har jag inte gjort mycket. varit till Sandviken och varit in på Dollar Store och vart in på Rusta. =P På dollar köpte jag en jätte stor påse med ostbågar.=) *Mums*

Och på Rusta så köpte jag ett Ds spel.  ;-) Riding star heter det. ganska roligt. när man kan. men skit svårt tycker jag.=)

När jag kom hem så tog jag in mina kompostgaller åt marsvinen (med hönsnät) Och gick upp och satte kompostgallerna på golvet och lade i en filt och ställde in ett hus, sen fick hanarna vara  ute på golvet iungefär 30 minuter. =)


i morgon blire väl inte så mycket som ska göras. få se om Qruella har ätit upp sitt hö så jag kan göra rent åt dom. för nu börjar det bli lortigt i burarna. //Amanda

Av Amanda Modig Olsson - 27 oktober 2009 13:09

Hejsan. Fy vad jag Längtar Tills på Lördag. Först på förmiddagen så ska jag till Anki och hämta mitt lilla marsvin ju. Sen så på kvällen blire Haloween fest på Badhuset. =) Från kl åtta till halv tolv. =) Det kommer bli skit Roligt.


I dag var jag och mamma till Sandviken.  Först var vi in på klädjätten. sen var jag in på biblan i Björksätra och hämtade ut en bok. och medans jag var där då åkte mamma och tankade. Sen åkte vi till Granngården och köpte mat åt Shadow och mat åt Trofé. Eftersom han får fetare mat än dom andra tre. ;) Sen åkte vi hem. =P

Nu sitter jag här och Trökar. -.-' Inge roligt.  =(

Ska väl gå upp och knäppa kort på marsvinen tror jag. men jag har ju ingen bra kamera. för att blixten fungerar inte. Även fasst det är kolsvart. =/

Nu ska jag gå. //Amanda

Av Amanda Modig Olsson - 24 oktober 2009 15:54

Hej hej!

I da vaknade jag oh Linda vid 9. men vi skulle gå upp kvart i 10.Tungan ute

För vi tänkte att mamma skulle komma 20 i elva. så vi vel ha tid på oss att göra oss klara.  för vi skulle till Anki. Och  kolla på ett nytt marsvin.

Så mamma kom och hämtade oss runt halv 11. Så åkte vi till Anki.

När vi kommer dit så var hon inte hemma. så då var det bara att åka hem till Linda igen.

Sen klockan 12 så ringde jag till Ankis mobil. Hon svarade efter andra signalen.

Så då bestämmde vi att vi skulle komma på en gång. Så den gången var det bara jag och Linda som åkte.

När vi kom dit så hade hon 5 elr 6 st som jag vart erbjuden.

Alla var ju honor. efter som det var det jag vela ha.

Efter mycket tänkande så bestämde jag mej för att ta en cream färgad hona. Med en virvel i pannan.

Jag ville ha en annan också. det var en albino med en virvel i pannan.Glad

Men jag bestämmde mej för den där cream färgade.(med Lindas hjälp.)

Hon kommer hem nsta lärdag. så det är bara 7 dagar kvar. Skrattande JIPPI!!!!Skrattande

Men nu måste jag gå. hej då

Kramar Amanda<33

Av Amanda Modig Olsson - 21 oktober 2009 20:24

Mår lite bättre nu än vad jag har gjort tidigare.

åhh.. jag kan inte sluta tänka på Tiffany. Rynkar på näsan

Har försökt... men det går inte.


I dag har syrran och Trofé haft kurs. så jag tänkte att jag kunde följa med och knäppa lite kort.

Men de vart för mörkt.Obestämd

Så det vart inte ett enda kort.Tungan ute


Jag träffade Anki i dag när jag hållde på att berätta vad som hade händ för en kompis vid kiosken. Då å åkte hon förbi. så hon passade på att svänga in och pratade lite. Di fick jag reda på att Tiffany var död när hon kom till Anki. Gråter

Hon behövde iallafall inte lida nå länge.Rynkar på näsan Det är ju skönt.Glad

På lördag så ska vi till anki och kolla på ett nytt marsvin.Gladså jag kommer bli gladare nästa vecka för hoppningsvis.. Rynkar på näsan

Jag vill inte byta ut Tiffany. men det gör jag nu bara för att ruella ska få en kompis. eftersom hennes kompis dog.Rynkar på näsan

Ska försöka sova lite nu så jag orkar med morgon dagen. Bye.

Kramar Amanda

Av Amanda Modig Olsson - 21 oktober 2009 16:05

Imorse när jag vaknade så hörde jag ett ljud i från marsavinens burar. visste inte om det var honorna elr hanarna. så jag skulle gå ner och göra mej klar för att gå på toaletten. så kom jag till burarna så ligger min lilla bäbis Tiffany där och letar efter andan. Gråter Så jag tog upp henne i famnen och ringde till mamma. men hon svarade inte. Så jag ringde anki. Hon svarade efter andra signalen. Och jag frågade om hon kunde komma hit och kolla på Tiffany för hon mådde inge bra. så Anki skulle lämna ett barn på dagis, sen skulle hon komma. och när hon kom så såg hon Tiffany och sa "Det där ser inte bra ut"!!Gråter Så Anki frågade om hon skulle ta hen Tiffany och avliva henne elr så skulle jag ha henne kvar och hon skulle kvävas i hjäl istället. vad gör man då? Jo hon får åka tilll Anki så ska hon bli avlivad. istället för att hon ska behöva lida.Rynkar på näsan Så jag var inte i skolan i dag.


ÄLSKAR DEJ TIFFANY!! Hoppas su har det bra där uppe. Du kommer alltid vara ÄLSKAD av mej Gumman. Glad<33333333333333333



R.I.P  Kommer alltid älska dej!!<33

Av Amanda Modig Olsson - 20 oktober 2009 20:35

Förlåt för att jag inte har skrivit någonting på ett litet tag.Skäms


I Går natt så vaknade jag vi 12 och hade tandvärk...Gråter Så jag gick och tog en alvedon som jag hade på rummet. sen så lade jag mej ner i gen. men kude inte sova.Rynkar på näsan Så jag gick ner och skulle sova.Men det gick ju inte. (Jag hade ju sån himla tandvärk.)

Jag somnade väl vid 3. sov till typ 4.Rynkar på näsan Då hade mamma knäppt på tv:n, så att jag kollade på tv tills mamma vaknade halv åtta. Obestämd Sen åkte mamma och jobbade. då smnade jag i en timme ungefär. sen när jag vaknade så skickade jag ett sms till mamma och ffrågade om hon hade ringt t-läkaren. men då fick hon inte tag på domSkrikandes Men sen när hon fick tag på dom så hade jag fått en tid 40 minuter efter. så halv 11 fick jag en tid.Glad Så nu har jag inte tandvärk nå mera.Skrattande(Nästan)

Sen i går kväll så var jag och Linnea ute och gick med Ådi och Hennes hund Vanessa.Skrattande


I dag har jag varit i skolan. sen har jag köpt en biljett till en haloween fest på parkbadet i Sandviken, den 31 oktober tror jag.Tungan uteSkrattande


Men nu ska jag plugga Svenska. Bye bye!


Kramar Amanda

Av Amanda Modig Olsson - 17 oktober 2009 15:05

Fick ju tillbaka min dator förra fredagen...



Startade datorn i går. Och vänster musknapp fungerade inte! Fan!Skrikandes  Samma fel som jag lämnat in den för!Förvånad Hu kan den gå sönder efter en vecka. och jag har inte rört den någonting!Skrikandes FAAAN!!!!Skrikandes 


När jag lämnar in den nästa gång så ska jag ha ut en ny dator...


Aja. Ska äta nu iallafall.

Hej då. Sa käka stuvade mackaroner och platta köttbullar(Biffar)

Presentation

Omröstning

Vilken av mina marsvin är finast?
 Gustav!
 Gabriel!
 Qruella!
 Alla är lika Fina.=)
 Ingen!
 Lina!
 Vet inte=/

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Våran Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards